Imatge: X @GFCAcademia
Amb l’arribada dels germans Quique i Óscar Álvarez com a nous líders del projecte per retornar el Girona FC a Primera Divisió, el club ja pot començar a perfilar la plantilla de la temporada vinent. Així ho va admetre Quique Cárcel a la roda de premsa del passat 4 de juny, en què també va voler avisar a l’afició. “El mercat serà llarg, ho dic avui abans que tothom comenci a dir que no fem res… S’han de prendre moltes decisions i volem mantenir el màxim gruix possible”.
En aquest context, una de les incògnites és quin paper poden tenir els cedits que tornen al club. El que sembla clar és que el Girona haurà d’afrontar la possible sortida de noms importants, que no contemplen jugar a Segona Divisió. És aquí on s’obre el debat sobre si jugadors com Jastin García o Min-su Kim, tots dos després d’una temporada molt destacada al FC Andorra, estan preparats per assumir més protagonisme dins del primer equip.
Repassem, doncs, la situació i la temporada dels principals jugadors que tornaran a la dinàmica blanc-i-vermella:
Min-su Kim (FC Andorra)
El migcampista sud-coreà, de només 20 anys, ha estat una de les grans revelacions de la Lliga Hypermotion. La seva polivalència per moure’s per tot l’atac, sumada a una gran conducció de pilota, li ha permès evidenciar el potencial que té. Tot i això, amb sis gols i quatre assistències en 42 partits, la seva temporada ha anat de més a menys, perdent protagonisme i sent suplent arran de l’últim canvi d’entrenador. Malgrat això, la valoració del seu primer any al futbol professional és molt positiva.
Amb Míchel ja havia tingut alguns minuts, però sense acabar de consolidar-se. Ara, però, pot arribar a Montilivi un Minsu amb més confiança i coneixedor del que exigeix una lliga tan dura com la Segona Divisió. Si el Girona acaba patint baixes a la mitjapunta o a les bandes, com tot fa pensar, el jugador format a l’acadèmia és una opció a tenir en compte.
A Andorra ha demostrat que pot tenir pes fins i tot en un equip ple de joves i marcat per la lluita per no baixar. Per això, sembla evident que té nivell per fer el salt al primer equip i optar a un paper més important. Ara bé, el principal obstacle no és esportiu, sinó de planificació de plantilla, ja que ocupa plaça d’extracomunitari i, amb el Girona a Segona, aquestes es redueixen a només dues. Amb contracte fins al 2027, el club haurà de decidir si aposta per ell o no davant l’interès de diversos equips.
Jastin García (FC Andorra)
Al costat de Min-su Kim hi ha Jastin, un altre dels jugadors que aquesta temporada ha crescut lluny de Montilivi durant la seva cessió a l’Andorra. L’extrem, de 22 anys, nascut a Lleida, però internacional en categories inferiors amb Portugal, ha estat una altra de les irrupcions a la Lliga Hypermotion. A diferència del migcampista sud-coreà, el seu rendiment ha anat clarament de menys a més: va començar el curs amb un paper secundari i acumulant minuts des de la banqueta, però amb el pas de les jornades es va anar fent un lloc fins a convertir-se en un habitual de l’onze.
Ha acabat el curs amb quatre gols i dues assistències en 30 partits, unes xifres que reforcen la bona sensació que ha deixat durant bona part de la temporada. Quan ha tingut continuïtat, ha tornat a demostrar el talent que ja havia deixat entreveure en la pretemporada 2023-24, aquella en què va competir de tu a tu amb Savinho i va confirmar que tenia condicions per fer-se un lloc al futbol professional.
El gran impediment, una vegada més, han estat les lesions. Els problemes físics li han impedit tenir la continuïtat necessària per acabar d’explotar i, enguany, una lesió a l’isquiotibial el va apartar de la competició just quan travessava el millor moment del curs. Té contracte fins al 2027 i el Girona haurà de decidir quin pla té amb ell, ja que diversos equips s’han interessat per l’extrem. Si el cos li respecta, Jastin és un extrem desequilibrant, ràpid i amb una creativitat que pot ser diferencial a Segona Divisió.
Dawda Camara (Cádiz CF)
Dawda és un altre dels cedits que ha fet el salt al futbol professional aquesta temporada a la Lliga Hypermotion. El davanter de Banyoles, internacional amb Mauritània, ha jugat al Cadis, on ha sumat 1798 minuts i ha tancat el curs amb cinc gols i una assistència en 38 partits. Una experiència útil per continuar creixent, tot i que sense acabar de fer un pas endavant en termes de regularitat i impacte.
El seu rendiment, en tot cas, sembla insuficient per aspirar a un paper important en un equip amb objectius d’ascens. A més, la competència a la davantera serà elevada, amb Stuani, Abel Ruiz i l’arribada de Pyschur, un perfil similar al seu. En aquest context, el seu lloc a la plantilla es complica i el més probable és que el club busqui una nova cessió o una sortida.
Tot i això, coneix la categoria i podria tenir opcions de quedar-se com a recurs si fa una bona pretemporada.
Yáser Asprilla (Galatasaray)
El fitxatge més car de la història del club va fer les maletes al mercat d’hivern per marxar cedit al Galatasaray, a Turquia. Allà, el seu pas no ha estat gens rellevant i ha passat desapercebut. Si bé és cert que va arribar a un club amb molta competència a la seva posició, en els nou partits que ha disputat no ha estat capaç de contribuir en cap gol. A més, una lesió a l’abril l’ha acabat deixant fora del tram final de temporada, fet que encara ha reduït més el seu impacte.
Amb contracte fins al 2030, el Girona es troba davant la necessitat de revaloritzar-lo. La seva continuïtat a Segona sembla poc probable, però, si es quedés, seria sens dubte un jugador diferencial. En qualsevol cas, haurà de guanyar-se la confiança de l’afició amb rendiment.
Antal Yaakobishvili (FC Andorra / CD Tenerife)
El central hongarès, de 21 anys, també va marxar cedit al FC Andorra, en una operació similar a la de Jastin i Min-su Kim. No obstant això, la participació d’Antal va ser molt escassa: només va disputar cinc partits durant la primera volta i, davant la manca de minuts, club i jugador van acordar trencar la cessió al mercat d’hivern. El seu nou destí va ser el Tenerife, una categoria per sota, on ha acabat aconseguint l’ascens, tot i que tampoc hi ha tingut un paper destacat, amb només set aparicions en tota la segona meitat del curs.
El balanç de la seva temporada és clarament decebedora. Amb Míchel havia arribat a tenir minuts i era considerat un dels centrals amb més projecció del filial, però no ha aconseguit consolidar-se en cap dels equips on ha estat. Té contracte fins al 2028 i, ara mateix, sembla complicat que tingui un lloc al primer equip.
Gabriel Misehouy (Aris Thessaloniki)
Un altre dels casos oberts és el de Gabriel Misehouy. El mitjapunta neerlandès ha tancat la temporada amb dos gols i dues assistències en 12 partits, repartits entre la Superlliga grega (9) i la Copa (3). De fet, no ha tornat a jugar des del 31 de gener, i el seu balanç global del curs és clarament insuficient.
El jove futbolista va sortir amb l’objectiu de guanyar minuts, però finalment només ha acumulat 506 minuts en una competició de nivell inferior a l’espanyola, sense acabar de tenir continuïtat. El club haurà de valorar i prendre una decisió sobre el neerlandès, sigui quedar-se’l, cedir-lo o vendre’l definitivament.
Toni Fuidias (Gimnàstic de Tarragona)
El porter, cedit al Gimnàstic de Tarragona, va començar la temporada com a titular, però ben aviat va perdre protagonisme en favor de Dani Rebollo. El de Berga, que baixava a Primera Federació amb l’objectiu de sumar minuts i reactivar la seva carrera, ha acabat vivint una campanya decebedora.
Tant pel bé del futbolista com del club, se li hauria de buscar una sortida definitiva, pel fet que ja té 25 anys i no s’ha pogut consolidar en cap porteria del futbol professional. Tot apunta a una rescissió de contracte.
