Jastin, cedits

Quants cedits podrà tenir el Girona?
La federació espanyola ha limitat les cessions, una normativa a tenir en compte a l'hora de planificar la temporada

Imatge de: X @GironaFC

La federació espanyola ha limitat les cessions a partir de la pròxima temporada 2026-27. Els equips només podran cedir un màxim de sis futbolistes professionals per club. Una normativa —contemplada a l’article 81 del reglament de competicions— que afecta tant el primer equip, com al filial, ja que tots ells tenen contracte amb el Girona FC. A més, els Juvenils amb contracte professional també s’inclouen dins aquest grup.

Captura de pantalla de l’article 81 del reglament de competicions de la federació espanyola.

Una qüestió que s’haurà de tenir molt present a l’hora de planificar la temporada, ja que aquest curs el club blanc-i-vermell ha tingut fins a dotze cessions: Dawda Camara, Min-su Kim, Jastin Garcia, Antal Yaakobishvili, Yáser Asprilla, Gabriel Misehouy, Toni Fuidias, Hugo Anglada, Joel Montero, Arnau Coromina, Joan Martínez i Joan Raventós.

A banda, el Girona, entre primer equip, filial i juvenil el Girona només podrà tenir en nòmina sis jugadors cedits d’altres clubs. Per fer-nos una idea, la temporada del retorn a Segona, la 2019-20, només el primer equip va tenir set jugadors cedits: Jozabed Sánchez, Ignasi Miquel, Marc Gual, Jordi Calavera, Brian Oliván, Brandon Thomas i Christian Rivera, els dos últims jugadors van arribar al mercat d’hivern.

A banda d’aquestes sis cessions que es poden fer i rebre, només es podrà obtenir tres jugadors cedits d’un mateix club o cedir un màxim de tres futbolistes a un mateix club.

Els cedits que no comptabilitzaran

Ara bé, com tota normativa té una excepció. Tots aquells jugadors menors de 21 anys que acumulin tres temporades al club d’origen no comptabilitzaran dins aquest límit de sis futbolistes. Això implica que casos com els de Min-su Kim no comptabilitzarien dins aquest màxim de sis cessions.