Pablo Maffeo, l'estiu del 2019

Què va passar l’estiu del primer descens?
En total hi va haver 14 sortides i 14 incorporacions, la primera el 20 de juny

Imatge de: X @GironaFC

Han passat ja 36 dies des que es va confirmar el descens del Girona i el mercat de fitxatges sembla aturat. Fins al moment només s’han oficialitzat els fitxatges —ja treballats des de fa mesos— d’Izan González i Oleksandr Pyshchur, a banda de Quique Álvarez com a nou entrenador del primer equip.

Un treball a foc lent que no sorprèn als despatxos de Montilivi, on els mercats acostumen a ser «llargs», tal com ha reiterat Quique Cárcel en diverses ocasions.

Les primeres incorporacions al juny

L’estiu del primer descens a Segona, el Girona va trigar 33 dies des del partit en què va baixar a oficialitzar el primer fitxatge. Va ser la cessió de Pablo Maffeo, que ja havia estat al club altres etapes. Això va ser el 20 de juny, i abans d’acabar el mes també s’anunciarien Juan Carlos (25 de juny) i Marc Gual (28 de juny). Abans, el 13 de juny, ja s’havia fet oficial que el nou tècnic seria Juan Carlos Unzué, fet que demostra que es va fer la feina d’hora.

Aquell estiu es va produir un gran canvi a la plantilla, amb 14 fitxatges (Samu Sáiz, Álex Gallar, Pablo Maffeo, Gerard Gumbau, Jonathan Soriano, Pape Maly Diamanka, Juan Carlos, Asier Riesgo, Santi Bueno, Jozabed Sánchez, Ignasi Miquel, Marc Gual, Jordi Calavera i Brian Oliván) i 14 sortides (Pedro Porro, Portu, Pere Pons, Marc Muniesa, Choco Lozano, Seydou Doumbia, Raúl Carnero, Carles Planas, Bernardo Espinosa, Yassine Bounou, Gorka Iraizoz, Patrick Roberts, Aleix García i Douglas Luiz).

La gran majoria de les incorporacions van ser jugadors que arribaven com a agents lliures o cessions. A més, el porter José Suárez també va pujar del Peralada, mentre que Jairo i Sebas Coris (que seria traspassat a l’hivern) van formar part de la plantilla després de tornar de cessió. A l’hivern, el Girona es va reforçar amb Christian Rivera, Brandon Thomas i Joaquín Zeballos.

Un estiu amb força moviment

La realitat, però, és que la feina no es va fer bé. De les 14 incorporacions, només sis van continuar a la plantilla la temporada següent (Samu Sáiz, Gerard Gumbau, Pape Maly Diamanka, Juan Carlos, Santi Bueno i Jordi Calavera). Cal fer el matís que el fet de no tornar a Primera no va ajudar a retenir el talent.

Enguany, s’espera un estiu similar a Montilivi. Hi haurà diversos fitxatges i sortides per refer una plantilla que, tot i tenir talent, no ha pogut mantenir-se a Primera Divisió. D’entrada, diversos jugadors acaben contracte el pròxim 30 de juny. És el cas de Daley Blind, Axel Witsel, Juan Carlos, Rubén Blanco, Cristhian Stuani i David López, tot i que els dos últims podrien continuar. A més, Ter Stegen, Vitor Reis, Thomas Lemar, Hugo Rincón i Claudio Echeverri tornen després d’una temporada cedits a Girona.